#59 cu discurs de nivel4

Salutare și bun găsit!

Vă fac cunoștință cu noul strateg în domeniul PR-ului: eu!

Aș vrea să vă fac astăzi cunoștință și cu strategia mea PR, așa că vă rooog să încrucișați degetele, ca să aveți noroc să înțelegeți ceva! Nu pentru că aș vorbi într-o altă limbă, ci pentru că explicându-vi-o vouă, poate o înțeleg și eu!

Dar să revenim și să pornim!

Am gândit o strategie în 5 pași, conform manualului pe care-l studiez deja intens de vreo 8 săptămâni. Am să vă spun pe scurt pașii, apoi vă voi prezenta propunerile mele.

Primul pas e “CUNOAȘTE-ȚI OBIECTIVUL”.

În ceea ce mă privește, obiectivul este să dezvoltăm acest plan de PR mai bine decât predecesorii mei. În ceea ce privește clubul nostru, obiectivul este să fim cât mai cunoscuți, astfel încât oamenii să ne viziteze, iar unii dintre ei să rămână în echipă.

Al doilea pas e “DEFINEȘTE-ȚI MESAJUL”

Mesajul meu către voi este “Ajutați-mă!”. Mesajul clubului către public este “Vorbitul în public poate fi noua ta pasiune!” Sunt curioasă câți vor agrea acest mesaj.

Al treilea pas: “IDENTIFICĂ-ȚI AUDITORIUL”

În ceea ce mă privește, auditoriul trebuie să fie format din domni drăguți, deștepți, interesanți…. (înțelegeți voi, fetelor!)

În ceea ce privește clubul, admitem și femei! Fie! Doar să aibă aceleași calități: 90- 60- 90 + drăguțe, interesante, deștepte.

Găsim aceste persoane peste tot în jurul nostru și cu siguranță fiecare dintre noi are în cercul de prieteni tot felul de persoane care doresc foarte tare să aibă un nou hobby, doar că ele nu știu încă. Pe lângă postările “profesioniste” de pe facebook, am încercat să prezint și partea umană, cea mai puțin profesionistă a  celor 57 de întălniri TTM la care am participat. O rutină bine stabilită face bine. Postările dese și variate ne-au adus o mare dezvoltare în mediul online, însă am atras puțini colegi. Nu am o rețetă magică, nu știu secrete care au rată de succes 100%. Sunt însă dispusă să încerc și să văd ce funcționează. Altă variantă gratuită nu văd acum. Din cei 9 invitați speciali primiți în august, 4 s-au înscris în TTM. Avem deci o rată de 45%. Îmi doresc mult s-o creștem, pentru a dovedi că ne-am identificat bine publicul- țintă și pentru a avea discursuri cât mai elaborate.

Al patrulea pas: CERCETEAZĂ MEDIA

În ceea ce mă privește, sunt cu ochii pe website-uri, tv, radio, ziare, reviste locale. Nu știu ce impact au, însă îmi doresc tare mult ca în acest mandat de un an să mă dumiresc și să le folosim în beneficiul tuturor părților implicate. O strategie de tip “win- win” (“câștig de ambele părți”) e de dorit, căci altfel oamenii se simt folosiți.

În ceea ce privește clubul nostru, vizibilitatea pe facebook și instagram a crescut în bula mea. Poate încercăm să ne aliem cu persoane sau cu organizații mai vizibile, dar de calitate bună, desigur. Câte un tag cu Zuze, cu Pensiunea Aseltur, cu producătorii de îmbrăcăminte locali ne-au dat un boost de vizualizare, însă nu s-a lăsat cu înscrieri. Mai încercăm.

Al cincilea mesaj: DISEMINEAZĂ

Adică “dă mai departe, transmite și altora” dacă ai venit, ai avut o experiență interesantă și dacă vrei să mai vii pentru a exersa vorbitul în public. În ceea ce mă privește, încerc să spun la serviciu, dar și prietenilor, rudelor și cunoscuților, făcând focus pe experiență, nu pe persoană!

În ceea ce privește clubul, diseminarea înseamnă crearea de ședințe cât mai diferite, în locuri cât mai expuse, cu subiecte cât mai interesante și cu zâmbete cât mai largi.

O variantă de susținere a noilor colegi am încercat să realizăm prin înființarea noului fond de sponsorizări benevole. O dată la 2-3 luni, când aveți câțiva bănuți excedentari, vă rog să-i îndrumați către Mihai, trezorierul nostru. Eu am renunțat la a treia cafea de la magazinul de lângă serviciu, așa că am cel puțin 50 de lei în plus lunar. Cu acești bani nu poți face mari schimbări, însă poți sprijini pe cineva indecis să se înscrie în clubul nostru. Dacă-i va plăcea și dacă va vedea o îmbunătățire pentru el, cu siguranță se va reînscrie și va întoarce ajutorul în club. Dacă vreți și voi să faceți o faptă bună, Mihai primește cash sau transfer bancar. 🙂

Așadar, aceștia sunt cei 5 pași:

  1. Cunoașterea obiectivului;
  2. Definește-ți mesajul;
  3. Identifică-ți auditoriul;
  4. Cercetează media;
  5. Diseminează

Îmi doresc tare mult să aplic toate cele de mai sus, așa că “Forța fie cu mine!” Hai Steaua! Sus inima!

Puteți să vă dezîncrucișați degetele! 🙂

Mulțumesc!

Post a Comment